vrijdag 13 april 2018

Mijmeren


Nu dacht ik echt dat ik alle tijd had toen ik de webwinkel
dicht deed een week of 3 geleden, zo'n soort gevoel
alsof ik grote vakantie kreeg toen ik nog op de 
lagere school zat, weet je nog hoe dat voelde?
Als het moment eindelijk daar was dat je de school uit
wandelde of waarschijnlijker huppelde (haha, dat 
kan ik denk ik helemaal niet meer)
Je dacht dat je er nooit meer heen hoefde, een eindeloze
lege tijd strekte zich voor je uit, waarin je
mocht doen waar waar je zin in had, heerlijk..


Van  de week zat ik daar over te mijmeren, zo'n mooi
woord over dat gevoel van vrijheid en vervolgens mijmerde
ik over het woord mijmeren, wat zoveel betekent als;
nadenken, bezinnen, reflecteren, overpeinzen, bespiegelen..
Daarop maakte ik de mijmerkaartjes, een kaartje wat je
boven je bureau of waar dan ook kan hangen en als je 
er naar kijkt zie je meteen het beeld voor je, tenminste ik wel.
Ik liet ze aan P. zien en bij hem werkt het niet, hij ziet
nooit dingen voor zich, hij vraagt zich af, als ik een kaartje
laat zien met strand; welk strand, is het zomer, winter,
is het in Domburg of ergens anders, kan ik mijn auto 
daar makkelijk parkeren, haha, dat soort dingen..


Ik zie het meteen voor me, precies zoals ik het het liefste
heb, daarom maakte ik er ook geen tekeningen bij
maar enkel wat kleuren zodat een ieder zijn eigen beeld
erbij kan bedenken, dat is het idee van de kaartjes.
Ik heb een paar setjes in de webwinkel, het was weer veel
meer werk dan ik dacht :-) en ook heb is er de mogelijkheid
om kaartjes te kopen met je eigen 'mijmerwoorden' 
ik maak de kaartjes dan als het waren op maat.

Om het einde van mijn grote vakantie (die zo voorbij was)
en de heropening van mijn part-time-pop-up shop te
vieren geef ik 4 mijmerkaartjes op maat weg.
Laat mij 4 woorden weten waar je op weg mijmert
en misschien maak ik de jouwe wel, ik zie 
uit naar je reactie, dank je wel

Ik wens je een heel fijn weekend
-X-

33 opmerkingen:

  1. veldboeket, zomerbries, zeezicht, haardvuur

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het idee van de kaartjes zo mooi! En ja dat woord: mijmeren... Alleen het woord uitspreken brengt je al tot rust. Tenminste, zo werkt dat bij mij wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dromen, pluktuin, zweven, rust.
    En huppelen verleer je nooit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Genoeg (ens), kracht, kaarslicht, kriebelen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik mijmer fijn even met je mee: kruidentuin, paars heideveld, Ierland, klooster. Ik heb daar direct allerlei beelden bij. Zouden vrouwen dat gewoon beter kunnen dan mannen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, ha, mannen zijn niet zo mijmerig, de mijne tenminste niet. Vier mijmerwoorden? Verlangen, vredig, vertrouwen en durven, kun je daar iets mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, ik heb ook zo'n man, lekker praktisch!
    Mijn mijnmerwoorden: zacht kroelen blij en tevreden

    BeantwoordenVerwijderen
  8. vakantie, vroeger, wijlen mijn kat, mama

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Flaneren, lindelaan, strandhotel, strohoed

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zee, storm, noorderlicht, sneeuw

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Duinen, kronkelriviertje (ardennen!), heidepaars, zonsopgang
    Groetjes, Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Polder, weiland, koeien, kronkeldijk, en nee dat is niet voor mannen weggelegd denk ik mijmeren. Nou dan mijmeren wij toch lekker, gezellig weekend groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Roze bloesem, zee, onweer en lammetjes. Bizarre combinatie maar hier kan ik bij weg mijmeren.
    Een mooi weekend, kus, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is gek...had al wat gereageerd en zie dat niet terug. Nog maar eens dan..
    Moed durf zelfkennis rust

    BeantwoordenVerwijderen
  15. weiland, magnolia, zonnebloem en snoepjes
    loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zee, tulpen, bollenvelden, varen... tja, ik woon nou eenmaal in de kop van Noord Holland

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zonsondergang, kunnen vliegen als een kolibrie,wisseling van de seizoenen,genieten van een strandwandeling.
    groetjes,Bibi

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi! Bomen/bos,zonsopgang,regenboog,zee. Maar ook vlinders, vogels en bloemen. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lente, lavendel, bergweide, oceaan. Zomaar wat me te binnen schiet ;)
    Xx Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Laveren, gemeenzaam, droomhuis, wonder :).

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik moest ook aan dit bericht (http://ing-things.blogspot.nl/2015/02/looking-for-beautiful-words.html?m=1) denken.
    Vond ik destijds ook zo leuk!
    Je inspireert met mooie ideeën.

    Dank je voor dit (nachtelijk) mijmeren. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha, ik doe er nog 4. De nacht duurt nog wat voort..De haan van de buurman heeft nog niet gekraaid. :)

    Rozegeur, condens, schelpenpad, ochtendgloren.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijmeren hoort bij het leven,tenminste bij mij ;-) Het maakt het leven "levendiger"vind ik. Ik ga voor de woorden: Lente - fris - water en tevreden..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat weer een geweldig idee, en een prachtige uitvoering. Ben ook zo blij met de kleurenkaartjes.
    4 woorden: klavertje-4, strand, geluk, zee, kun je hier iets mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig! Ik die graag mee. En soms zlu ik wel iets minder willen beeld denken ney als P ;) x Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi idee, mijmerkaartjes! Bij mij werken de woorden gecombineerd met de kleuren wel. :)
    Ok, 4 woorden: bergen, bomen, zon en lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mooi weer, wat prachtig en inspirerend.

    Herstel, vertrouwen, pronkerwt, tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mmmm mijmeren. Even tijd nemen voor jezelf en je gedachten de vrije loop laten. Zonnestralen door een beukenbos, lentegroen op de achtergrond, stil(te).

    Vakantieweken geeft het meisje in je de ruimte.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Duinen, leeg strand (zonder mensen, dieren natuurlijk wel, zoals meeuwen of andere vogels), Chopin, cottage in Cornwall (niet perse in die volgorde) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Spuit 11; zon, zee, zand en een vers kopje thee, met of zonder appeltaart.
    Ik heb gelijk zin om het te tekenen, maar heb nog geen vakantie. Eerst nog werken. Groetjes Leny

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik ben een heel gewone huismus .
    K ben vaak bang dat ik teveel ben en noem maar op.
    Mijmeren, ja wat versta ik eronder.

    4 mijmerwoorden,

    Familie
    Winterwarmte
    Stilte ( in mij )
    Bos ( herten,reeën )

    vgr Hilda



    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)