woensdag 29 november 2017

Sterren knutselen


Voordat we gaan beginnen met knutselen of zoals bij 
de reacties stond; knusselen, die houdt ik er in, dat zegt het
 eigenlijk helemaal, wat een leuk nieuw woord, wil ik even 
melden dat de lucht vanochtend voor het eerst sinds lange
tijd blauw is, met wat prachtige roze wolken, zo heerlijk.
Nu ik het knusselwerkje ;-) terug zie denk ik dat het misschien
wel heel erg simpel is, maar ja het is uit een kinderboek.
Er stond ook nog een andere in, maar daar kwam wat rekenwerk 
bij kijken, en omdat ik vroeger nooit opgelet heb met
sommen maken, heb ik me daar maar niet aan gewaagd ;-)
Dus, zo maak je ze..
 Dat moet lukken toch, in het boek plakten ze de sterren 
aan elkaar met kinderlijm, ik moest meteen aan de 
kleuterschool denken, daar had je van die potten met
dikke witte lijm, wat dan altijd klonterde als je het op
het papier smeerde met een kwast, ik deed het altijd met
mijn vingers die ik dan afveegde aan mijn trui, maar 
dat mocht dan weer niet, haha, zo flauw..


Ik deed een splitpennentje in het midden, waarom lijm
gebruiken (met klonten) als er zoiets hips en makkelijks
bestaat als een roze splitpennetje (grapje)
Het papier van de eerste foto kocht ik bij de Sostere Grene,
niet gesponsord, voor de duidelijkheid, soms weet ik
niet meer zo goed waar ik naar kijk op Instagram en blogs,
is het nu reclame of vind men het product echt zo geweldig,
maar dat geheel en al terzijde, natuurlijk..

Alle fouten zijn vanzelfsprekend voor mijn rekening,
elke zelfmaker die ik plaats heeft er wel eentje, of meerdere.
Maar fouten of niet, hier kom je vast wel uit, denk je niet?

Ik wens je een stralende dag
-X-

11 opmerkingen:

  1. Heerlijk verhaal om de dag mee te beginnen. Mooie luchten met roze wolken en roze mini splitpennen.
    Wat een gezellig geknussel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, je hebt de HUP weer gevonden. Niets fijner om met dit sombere weer gezellig te fröbelen. Fijne woensdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mag ik het woord knutselen ook gebruiden? Ik vind het geweldig. En die dikke witte lijm, gluton heette die. Ik had een vriendinnetje die at ervan. Echt waar. Hartelijke groeten, beerta.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh, erg hé, heb nog niets geknusseld..... Het weer is hier zo mooi, dat ik vanmorgen 3 uur op het strand gewandeld heb. Ben dus niet verder dsn zee"sterren" gekomen vandaag...... Nog erger ik ga zo lekker weer terug. Bah wat erg verplicht lopen met de hond.....hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kan het leven toch gemakkelijk zijn als je de goede spullen op de goede manier gebruikt. Je weet herinneringen zo levend te vertellen. Klonterlijm hebben vast heel veel kinderen aan hun trui of broek gehad. En netjes iets oppalkken valt met die lijm echt niet mee.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke geur, die lijm in potjes !
    De sterren al geprobeerd (in mini-formaat) - leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha knusselen, dat zegt mijn kleindochter van twee altijd ... Toen ze dat voor het eerst zei vond ik het gelijk een prachtig woord.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk !!! Ik ken die dikke witte lijm van de kleuterschool ook nog. Ik deed precies hetzelfde uitsmeren met mijn vingers en dan afvegen, aan het eind van de knutselochtend werd je trui helemaal stijf van de opgedroogde lijm, gelukkig kwam het er met water ook zo weer uit......Mijn kleinkinderen hebben volgende week weer een vrije dag van school, misschien een leuk projectje voor hen

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)