dinsdag 13 juni 2017

In de wolken


Toen ik afgelopen vrijdag zei dat ik helemaal geen
foto's had genomen, was dat niet helemaal waar,
ik had eigenlijk moeten zeggen, ik nam mijn camera
nergens mee naar toe, ik nam namelijk wel een paar foto's.
De dag voordat ik naar huis ging was er niemand thuis,
mijn zoon was aan het werk en zijn vriendin Julia
was naar haar atelier, dus ik deed het kalm aan.
Heel erg kalm, ik sliep een beetje uit, eigenlijk kan ik
dat niet meer, ik ben altijd om half 8 wakker, maar
ik bleef nog wat langer liggen suffen (zo voelt dat :-)


Ik wandelde wat door het huis, dat is echt fijn, een huis 
waar je een beetje door heen kan wandelen, 
over de krakende visgraat parketvloeren.
(oh, als ik nog één interieurwens zou hebben, en dat is
ook eigenlijk de enige, dan is het een krakende parketvloer..)
Bekeek de boeken in de kast, voornamelijk heel veel
kunstboeken en bladerde er in een paar..


Ik pakte ook op mijn gemak mijn koffer in maar
voornamelijk zat ik op het balkon met een boek.
Mijn camera had ik naast me neergelegd en zo
af en toe maakte ik een foto, vanaf mijn luie stoel,
van een wolk die langs kwam drijven.
Het was een prachtige warme dag, zo'n dag waarbij
de wolken heel sloom langs komen drijven, langzaam
veranderend van vorm, het enige wat je hoeft te doen,
is te zitten en te kijken (en af een toe een foto nemen ;-)


Als je goed kijkt zie je in elke wolk wel iets anders,
het is iets wat ik als kind ook uren kon doen, gewoon
naar boven kijken en je verwonderen..
Sommige dingen verleer je gelukkig nooit.

Het was een heerlijke dag, maar dat zeg ik nu
misschien ten overvloede..

Ik wens je een mooie dag
(en misschien kan je af en toe even naar de lucht staren)
-X-

5 opmerkingen:

  1. En jij ook weer bedankt voor deze mooie gedachten bij de prachtige wolkenfoto's :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo rustig aan doen, niks hoeven en alleen maar genieten. Ik zie ook vaak van alles in de wolken :) leuke bezigheid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kan nooit te vaak gezegd worden dat het een heerlijke dag was :). Hij lijkt mij ook erg fijn!
    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn om met zo'n fijne dag de vakantie af te sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)