donderdag 16 maart 2017

Being creative


Al zo lang ik me kan herinneren ben ik altijd aan het
tekenen, breien, haken enzo geweest, hoewel ik nooit
gezegd heb of gevoeld, dat het een hobby is.
Bij het woord hobby denk ik aan postzegels verzamelen
(haha, ik vind het ook leuk om naar mooie 
postzegels  zoeken op rommelmarkten)
of mannetjes met treinen op de zolderverdieping..
Voor mij is het altijd een manier geweest om te ontspannen,
ik word kalm van handwerken, ik denk omdat de focus
ligt op handwerk en je je gedachten de vrije loop
kan laten zonder dat je ze vast kan houden..
(dat gaat gewoon niet, zoveel gedachten ruimte heb ik niet;-)


Het gaat mij ook niet zozeer om het resultaat, ik hou
van het proces van het maken, hoewel het natuurlijk
best heel fijn is als het dan uiteindelijk ook mooi wordt..
Soms hoor ik mensen zeggen, ja maar ik ben helemaal
niet creatief, dat geloof ik eigenlijk niet, misschien vind
je het eindresultaat van je werk niet mooi.
Dat komt waarschijnlijk
omdat je het af meet aan anderen, er is altijd wel 
iemand die het mooier of beter kan, dus daar hoef 
je niet eens naar te kijken, het gaat er toch om
dat jij je fijn voelt bij wat je doet, toch?)
Bovendien kan je ook creatief zijn in bijvoorbeeld
het vinden van oplossingen, de dingen anders doen
dan een ander of het inrichten van je huis.


Enfin, toen Manon van de Creative life beurs  mij 
vroeg of ik entree kaartjes weg wilde geven, 
vond ik dat meteen een goed idee.
Het lijkt me de gelegenheid om inspiratie op te doen,
heel veel leuke mensen te ontmoeten die je misschien 
kent via de social media en om workshops te doen.
(waarbij je je eigen creatieve zelf helemaal kan hervinden)
Ik sta er zelf niet als deelnemer, dat had wel gekund maar
ik ben niet zo'n workshop gever, het wordt altijd een chaos:-)
Wel maakte ik ter versiering van de plek van Monique
van de Happymakers blog  een stapeltje of misschien
beter gezegd een zwerm kraanvogels.
Ook denk ik na over het voorstel van Twirre van 
Handmade Heaven om mijn gebreide kussens te verkopen.


Dus (om een lang verhaal kort te maken) als je zin hebt
om naar de beurs in Utrecht toe te gaan, alle informatie
staat op de Creative life site, in het weekend van
24/25/26 maart laat dan een reactie achter.
Ik heb 2 kaartjes, die elk geldig zijn voor 2 personen.
Het enige wat je nodig hebt is een printer, mocht je ze winnen
stuur ik je een PDFje op wat je kunt printen.

Ik verloot de kaartjes op maandag, heb je nog 
ruim de tijd om ze te printen en je dag te plannen.

Ik wens je een fijne dag
-X-

30 opmerkingen:

  1. Wat leuk, ik had graag een workshop bij je gevolgd, ik hou wel van een beetje chaos! Ik had net afgesproken met een vriendin dat we er zaterdag heen gaan, maar nog geen kaartjes gekocht. Dus ik loot graag mee, en anders koop ik ze maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me superleuk om met mijn zus heen te gaan. Dank dat je kaartjes weg geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, dat lijkt me heerlijk om daar rond te zwieren en inspiratie op te doen voor mijn blog! Ik d-Ing graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, ik las toevallig gister over de beurs. Lijkt me erg leuk om heen te gaan. Mocht ik de kaartjes winnen, dan ga ik een vriendin verrassen om samen heen te gaan. Spannend...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, daar zou ik ook wel naar toe kunnen gaan, samen met mijn zus. Misschien tot dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nee, ik hoef geen kaartjes, een beetje uit de buurt. Maar wat werd ik weer blij toen ik je blog opende en meteen je vrolijke tekening zag. Dank je wel. groeten uit Oostenrijk.

    Tineke uit Oostenrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie blog Ingrid en heel herkenbaar, ik ben ook altijd ergens mee aan het knutselen, heb ik ook altijd gedaan. Nieuwe ideeën zijn altijd welkom, en ik zou als ik de kaartjes zou winnen, samen met mijn zus gaan, heerlijk nieuwe ideeën opdoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! Had al zin om daar heen te gaan met een vriendin, dus kaartjes zijn welkom! :) Als het om creativiteit gaat zijn we vaak onze eigen rem door veel te kritisch op onszelf te zijn.. zelfs als het je vak is gebeurt dat nog... :)
    groetjes Greetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja daar ga ik heel graag heen! Dan kan ik naar nieuwe creatieve manieren zoeken om met mijn handicap toch weer aan de slag te gaan! En leuke dingetjes kopen hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou heel erg graag gaan. Lijkt mij geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een fijn en herkenbare blog weer. Ik voel me altijd vrolijker als ik jouw stukjes heb gelezen. Dankjewel daarvoor!
    En ik loot graag mee. Een beurs over creativiteit moet wel leuk zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel herkenbaar, dat mensen zichzelf niet creatief vinden. Ik probeer anderen er altijd van te overtuigen, dat zij het op hun manier zijn. Zelf gooi ik best wel eens wat weg, wat ik heb gemaakt. Proces vond ik dan heerlijk en leerzaam, maar resultaat was niet belangrijk.
    Leuk, de mogelijkheid om voor twee kaartjes te winnen. Dan zou ik eindelijk weer eens gaan. Omdat ik in het zuiden woon, denk ik altijd: ach, dat is me te ver. Jammer, dat je er zelf niet staat, maar heel begrijpelijk!
    Geniet van het mooie weer en de warmte (:

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuk! waag graag een kansje om al dat crea bea en crea theo te gaan zien.
    groetjes mar broeders

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bij jou spat het creatieve er vanaf. Zo aan jouw boeken en blogs te zien is het echt een manier van leven.
    Deze beurs lijkt me heel anders dan veel andere beursen. Sprankelend en modern, hihi, met wel allemaal oude creatieve technieken.
    Ben je niet erg kritisch op jezelf over de workshop? Jou op de beurs bezig zien met jouw vouwkunst, tekenwerk en andere creatieve dingen is al geweldig. Extra leuk als anderen bij jou aan mogen schuiven en mee mogen doen.
    Gewoon lekker bezig zijn en de lat niet te hoog leggen. Het is maar net wat je van jezelf verwacht en wat je op anderen wilt overdragen.
    Aan de andere kant is gewoon lekker genieten op de beurs en contact hebben met andere creatieve mensen ook heerlijk. Nieuwe inspiratie opdoen, nieuwe creatieve mensen ontmoeten en soms zelf een nieuwe hobby opdoen: heerlijk.

    Geniet lekker van de zon,

    Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ai, dit voelt bijna als alleen-reageren-als-er-iets-te-halen-valt. Want ondanks dat ik nu al een paar jaar je blog volg reageer ik bijna nooit. Toch geniet ik enorm van je verhalen. Regelmatig zit ik hardop te giechelen achter mijn laptop. Of mee te leven met je zoektocht naar balans in het leven van alledag. Die zoektocht die zo herkenbaar is.
    En de kaartjes? Ik krijg net een workshop handlettering cadeau van mijn vriendin. Wat zou het leuk zijn als ik haar op mijn beurt weer kan verrassen met de creative live beurs...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zat al te dubben of ik naar die beurs zou gaan maar als ik de kaartjes win ga ik zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi

    Ik ga op zaterdag naar Creative Life met mijn (inmiddels niet meer zo) kleine nichtje. We hebben nog geen kaartjes gekocht dus doen graag mee met deze verkiezing. Ik vind het echt superleuk om met haar samen inspiratie op te doen op creatief gebied. Zoals je al schrijft, zeggen mensen vaak niet creatief te zijn. Zij ook! Toch gaat ze mee om een gezellige dag te hebben met haar tante. Hoe bijzonder is dat?Stiekem hoop ik dat ze wordt geïnspireerd om, net als toen ze klein was, af en toe weer eens lekker te freubelen. Net als mijn kinderen is ze gewoon te kritisch op het eindresultaat en dat weerhoudt haar. Ik ken dat ook maar weet inmiddels als geen ander wat een beetje creativiteit op z’n tijd voor je doet. Lekker bezig te zijn, lekker uit je hoofd… Dat is goed voor iedereen. Het geeft je rust en ontspanning. En ja, waarschijnlijk sta je ook nog te kijken wat er dan allemaal niet lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Midden in de nacht ��
    Dank voor je mooie tekening, kaart met mooie tekst, kan ik me helemaal in vinden ���� K loot graag mee voor de kaartjes, k had er al van gelezen, ziet er leuk uit!
    Grtz! Arike

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Eh, die vraagtekens waren smileys...heb ik bet 30.000 spelfouten verwijderd.... (want typen in bed gaat niet zo goed :)) maakt ie er vraagtekrns van.... :o

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O dat zou fijn zijn om twee kaartjes voor de Creative Life Beurs te winnen, voor mijn zusje en moeder, die hebben wel een leuk uitstapje met zijn tweeën verdiend! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mijn dochter Luna en ik zijn allebei dol op haken en knutselen en shoppen en taartjes eten... teveel om op te noemen eigenlijk ;-) Zo'n dagje uit naar een creatieve beurs lijkt ons dus wel wat... Wie weet wat we daar weer voor ideetjes opdoen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Beste Ingrid, daar zou ik héél graag naar toe gaan! En gelukkig word ik omringd met creatieve mensen, dus er is vast iemand die met me mee wil/ kan (vriend, zus, moeder, haak-vriendin 1, haak-vriendin 2 of museum-vriendin :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb al een beetje rondgeneusd op de site van Creative Life en wat is er veel te zien en te doen....! Graag zou ik erheen gaan met mijn lieve vriendin en met mijn zusje, heerlijk een dagje op stap :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat lijkt me leuk om met mijn lieve buuf te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat leuk! Heb de zondag gepland iets leuks te doen met een vriendinnetje, maar we weten nog niet wat, rondneuzen en creatief zijn lijkt me heerlijk! En je kussens, zullen zo weg zijn denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een super leuke beurs! Ik ben net weer begonnen bewust tijd vrij te maken voor creatieve dingen en zou het heel leuk vinden om inspiratie op te doen in Utrecht. Gezellig samen op stap met mijn dochter die industrieel ontwerper is!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Twijfel twijfel twijfel, ben nog nooit op die beurs geweest maar volgens mij is het echt superleuk en gezellig, zeker om samen met mijn ook crea bea moeder te gaan! De twijfel is alleen of er nog meer ideeën in mijn hoofd passen!!! 😆 hihi, al zoveel ideeën voor haken, breien, kaarten maken of meubeltjes opknappen... iedere keer weer moeilijk om een keus te maken! Maar... wellicht toch stiekem een kijkje nemen?? Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoe leuk alle hippe creamarkten ook zijn die we samen bezoeken, ze halen het niet bij het aanbod van zelf-doe workshops dat ik zie op de site van de creative life markt! Deze tip is al goud waard, met of zonder vrijkaartjes ;-) En omdat ik zaterdag lekker jarig ben, weet ik eigenlijk al precies waar ik mijn verjaardag wil vieren. Zeker weten dat ik dan vol nieuwe ideetjes en inspiraties voor mijn eigen creatieve weblog weer thuiskom. Kom je, mijn lieve dochter, dan stippel ik de route vast uit naar je oude studentenstad, Utrecht...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik ben nog nooit naar zo'n beurs geweest maar het lijkt me zo leuk. Ik zou graag gaan. Samen met mijn vriendin. Gezellig in de trein. :-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  30. heb net even gekeken op de website..wat lijkt me dit leuk!
    doe dus graag mee met de give away voor 2;),lieve groet,sija

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)