maandag 9 januari 2017

Broodje


Een tijdje geleden werd ik door Jocelyn, die regelmatig
voor de Flow werkt gevraagd of ik het leuk vond om
haar te laten weten wat mijn favoriete broodje is,
voor de Flow kalender, natuurlijk vond ik dat leuk.
Ik moest er wel even over na denken, over dat broodje,
ik denk over heel veel dingen na maar nooit over eten.
Ik hou best van lekker eten maar op de een of andere
manier speelt het geen rol in mijn gedachten..
Ik zou prima kunnen leven met soep, brood, yogurt
en bananen tot mijn beschikking, hoewel dat in deze tijd
van alle  foodblogs en kookboeken natuurlijk
helemaal niet hip is, maar dat was ik toch al niet,
dus ik kan het best hardop zeggen :-)


Mijn eerste gedachte over het broodje was dan ook
een wit broodje met kaas, zelf klaargemaakt of desnoods
van de benzinepomp als je onderweg bent.
Het broodje smaakt het beste als je in de auto zit
(een soort van schoolreisjes-gevoel) 
Maar dat leek me niet echt een goede tip voor de 
lezers van de kalender, dus ik dacht aan een broodje
wat ik ooit een at op een warme dag samen met
mijn dochter Judith in een cafeetje hier in Amsterdam-Noord.

Waar ik mij over verheugde over de kalender dat het broodje 
op mijn verjaardag staat en dat ze mij een crafter noemt,
met een alias nog wel en dat samen met het broodje,
maakt het toch nog tot een soort van hip geheel (haha)

Ik wens je een fijne dag
-X-

9 opmerkingen:

  1. Als ik al witte bolletjes eet, eet ik ze ook het liefst zo: met een beetje boter en een plakje kaas. Niet meer niet minder. Héérlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne dag Ingrid!! Jij hippe crafter jij ;-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk! En 't water loopt me in de mond ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, wat ontzettend leuk. Ik denk veel aan eten en met vlagen heel veel. Ik kan uren in kookboeken bladeren en ook bakken doe ik graag. Het fijnste is als gasten genieten van wat ik heb gemaakt. Mijn favoriete broodje is : met plakken avocado, wat rucola en gerookte kip een lekkere honing/mosterd saus en daarop uitgebakken katenspek MMMMMMMMMMM! fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag het al staan op de flow-kalender (hij hangt bij mij al!), erg leuk en het klinkt als een lekker broodje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed gedaan van Flow: ze weten dat jij een crafster bent (dus geen twijfels meer in 2017) en ze stimuleren hun lezers om jouw favoriete broodje te eten op jouw verjaardag met jouw craftswork in gedachten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk "jouw" broodje in de Flow.
    Maar ook dat broodje met kaas is hip hoor. Vooral met jouw gezellige schoolreisjesverhaal erbij ;-).
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)