donderdag 2 april 2015

Travel light.. (or try to travel light..)


Deze quote las ik laatst ergens en oh
dat klinkt natuurlijk wel heel makkelijk zo ;)
Ik zou dolgraag zeggen dat ik licht reis 
zonder bovengenoemde ballast..
Om het rijtje maar af te gaan, ook ik denk wel eens,
zeker als ik op Instagram en andere blogs kijkt,
oh my al die mooie huizen, geweldige kleren
en activiteiten...waar heb ik de afslag gemist
met het bordje: Perfect, die kan op..
Op het moment ben ik hele dagen aan het tekenen
voor een nieuw project en dan zie ik op Pinterest
al die geweldige tekeningen en ach..
soms denk ik kan wel stoppen, zo goed
kan ik het helemaal niet..
En vergeving...er zijn nog wel een paar Dingetjes,
die ik echt niet vergeten ben, die, om het zo maar
te zeggen een soort van graad in mijn keel zijn..
Als laatste en zeker niet de minste in
mijn geval, de angst, om wat dan ook..
ik schreef er al verschillende berichten over.

Maar tegelijkertijd realiseer ik mij dat het 
helemaal geen zin heeft, dat het allemaal
Zomaar gedachten zijn, niet Zozeer de waarheid,
ze komen en ze gaan ook weer
En dan denk ik aan alle keren
dat het mij Wel lukte om de zware koffer
met sombere gedachten gewoon te laten staan,
terug te gaan naar de basis, waar eigenlijk
helemaal niet zoveel mis mee is,
mijn roze mandje met Fijne dingen te pakken
en gewoon op pad te gaan...


Ik wens je een fijne dag, zonder koffer;)
-X-

12 opmerkingen:

  1. Dank je Ingrid, dat ik mijn dag mocht beginnen met een stukje van jouw wijsheid! Je realiseert het je vast niet, maar wat ik las heeft me oneindig goed gedaan. Zomaar vanzelf... bedankt! Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi!!!! Er is niets mis met jouw en je roze mandje. Fijne dag en werk ze :) .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ingrid
    Prachtig, prachtig verhaal weer. Mijn koffer is helaas nog erg zwaar. Klinkt somber , Is een gegeven. Hoop dat er ooit een dag komt dat ik aan een mandje genoeg heb.
    Fijne dag
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Of, zoals ik ergens las, geen idee meer waar, "zelfkritiek is ook maar een mening."

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je weet het vast wel maar veel mensen laten alleen de leuke dingen zien en niet de minder leuke dingen!
    Leef jou'n leven zoals jij dat wil :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo prachtig weer verwoord... Dat is ook een kunst op zich. En weet je, soms is het gewoon zo fijn om de dingen te doen waar je blij van wordt, zonder dat het iets uitmaakt wat iemand anders ervan vindt. Lekker tekenen dus. Toevallig vind ik jouw tekeningen prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dit weer mooi geschreven...ik ben er even stil van....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gisteren las ik ergens : " je zorgen maken is de verkeerde kant op fantaseren "
    Een mooie spreuk om af en toe eens aan te denken 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  9. volgens mij is er niets mis mee.. het hebben van een koffer.. zolang hij je maar niet in de weg zit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)