maandag 15 september 2014

Crocheting again..


Het was lang geleden dat ik zomaar
iets voor de lol haakte..
Ik had zoveel geknutseld, gebreid, getekend 
gevouwen en gehaakt voor het boek,
dat ik er even niet zoveel zin meer in had..
Maar een week of wat geleden pakte ik de draad weer op,
ik haakte een kussen (patroon volgt later) en een kol


Het ziet er wat ingewikkelder uit
dan het is, als je eenmaal de slag (steek) te pakken hebt,
haak je hem in een paar uurtjes..
Ik maakte er een patroontje van en omdat ik 
nog steeds geen bewerkingsprogrammaatje heb 
op mijn computer, tekende ik het gezellig ouderwets 
met de hand..


Je kan het patroon aanpassen als je wil,
korter of langer maken, wat je maar mooi vindt.
Terwijl ik zo aan het haken was,
herontdekte ik het plezier er in weer..
en ik realiseerde dat het eigenlijk een echte Mindfullness
oefening is..doordat ik in gedachten meetel,
ga ik er helemaal in op, en ligt mijn focus
helemaal bij het haakwerk op dat moment..
(ben ik los van de cursus, ongemerkt goed bezig ;)

nb. (later ingevoegd :) het klopt niet helemaal het patroon,
de kleine rondjes moeten lossen zijn..
en voor de rand: dat moeten 5 stokjes in 1 steek zijn..
die je dan vast zet met 1 vaste..in het volgende gaatje,
zie foto hier boven.
ojee..:)) ik zit al wel helemaal in de mindfullness,
maar nog niet in het patronen maken,
ik hoop dat het in mijn boek allemaal goed gegaan is!


Ik gaf de kol aan mijn nichtje Guusje,
wat nu ook mijn buurmeisje is (heel gezellig)
die wel even wilde poseren in de tuin
(hoewel het gelukkig nog helemaal geen kollen weer is..:)

Ik wens je een goed begin (en ook einde)
van deze week.

-X-

14 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk dat je weer zin had om lekker creatief bezig te zijn zonder dat het 'moest'. Ik kan er geen steek van, maar ben dan wel weer creatief op andere vlakken ;). En ik kan me dan wel weer heel goed voorstellen dat het een hele goede mindfullness oefening is. Oh voel ik daar een nieuw boek aankomen ;) hihihi. Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind haken en breien ook zo rustgevend maar heb nu een peesontsteking in mijn arm van het vele haken en breien , balen!!!!!!!!! Je kol is enig en niet moeilijk te maken lijkt me, mooi dat hemelsblauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig, eindelijk weer voor de ontspanning haken! Mooie steek! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Ingrid.
    Wat een ontzettend leuk patroon. Ga er beslist mee aan de slag. Heerlijk lekker bezig zijn en hoofd leeg maken. Wat een lief meisje Guusje.
    Fijne dag en lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ingrid
    Wat fijn dat je weer helemaal terug bent, en weer ontspannen kunt haken.
    Mooi patroon trouwens, en jij kunt het zo heerlijk simpel uitleggen. Om patronen te lezen heb je soms een wiskundeknobbel nodig zo moeilijk als ze iets soms kunnen uitleggen, maar bij jou is dat gelukkig niet het geval.
    Haak ze en geniet.
    groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kol! Ik kan bij het breien en haken ook helemaal tot rust komen. Heerlijk hé.
    Groetjes, Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kol! Bedankt voor het patroon! Genietse van alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haken is (voor mij) het nieuwe mediteren, alhoewel ik nooit gemediteerd heb, maar toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gezellig zo'n buurnichtje!
    Mooie col, dank voor het patroon..
    Haken is ook mijn 'rustbrenger'....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor je leuke patroon, die ga ik zeker uitproberen! Maar eerst nog even de deken afmaken waar ik nu mee bezig ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haken is heerlijk ontspannend!
    Groetjes van "Brei- en haakmeisje" Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een wat een heerlijke col, mooie kleur ook!
    Wat de rand betreft, zijn het echt 5 vasten? Ik denk stokjes te zien, maar ik haak nog niet zo lang. Heb het misschien helemaal fout.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuk om je weer zo relaxed te zien schrijven, de col ga ik haken bij mijn nieuwe sissy-boy jurk,gekocht met 50 procent korting.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)