dinsdag 15 april 2014

The only way is up


Ondanks het feit dat je hier
midden in de stad zit,
is de tuin hierachter sprookjesachtig mooi..
En hoewel op de achtergrond steeds het geluid
van het verkeer hoort, in de verte op de ring,
werd ik vanochtend wakker
door het geluid van tsjilpende vogels,
die kwetteren dat het een lieve lust is..


Zo vroeg in de ochtend,
staat de zon hier achter in de tuin,
het licht gefilterd door de bladeren van de
prachtige oude bomen,
zoals een rode beuk...
Het valt dan door  bladeren van de varens,
die net allemaal de grond uit zijn gekomen..
(razendsnel want twee weken geleden
was er nog geen varen te zien..)


Dus ik heb hier gisteren de hele dag
zitten typen, 
maar af en toe maakte ik even een wandelingetje
(een mini-wandelingetje, dat wel,
door de tuin..
Ging even hallo zeggen tegen de kippen
die vrolijk terug kakelden..
(Ik heb mijn kippen die ik had in Driewegen echt gemist,
en het doet me veel plezier,
dat er hier een paar zijn,
ik vind kippen geweldig leuk)


Het is hier gewoon echt fijn,
voor het eerst in jaren kan ik weer zeggen,
hier voel ik me thuis,
en ik kan je niet precies zeggen hoe dat komt,
het is een gevoel wat moeilijk te beschrijven is..
Maar ik moet nog even wachten,
het huisje is pas (al) per Juli beschikbaar,
en ik zou nu ook geen tijd hebben 
om te verhuizen..


Want ik moet nog heel wat meters
voort typen, tekenen, fotograferen...
Maar met al deze positieve ontwikkelingen
(en gevoelens) 
denk ik dat ik nu eindelijk, echt eindelijk
kan zeggen
The only way is up!

Ik wens je een fijne dag..
-X-

21 opmerkingen:

  1. Ingrid, wat ontzettend fijn! Zo te zien heb je je plekje gevonden, wat een geluk. Het allerbeste!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ingrid
    Wat een heerlijk positief bericht. Zo fijn dat je zo geniet en je verdiend het ook zo langzamerhand.
    Fijne dag en blijven genieten he
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je thuisvoelen op een plek is zo belangrijk.
    Fijn voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ingrid Ik wens je heel veel inspiratie toe in deze helemaal gezellige tuin, en wat heb je weer leuke foto's erbij gezet. Werk en geniet ze vandaag.
    Groetjes
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel geluk en voorspoedige typmeters wens ik je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een goed vooruitzicht!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat klink je nu heerlijk positief! Fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed zo! Een hele mooie HUP

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt goed ☺!
    Blijf genieten......


    Lieve groeten, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geniet ervan!
    En: door jouw verhalen, genieten wij óók!
    groet, Hendrika

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En zo is het maar net! Geniet van de omgevingben suc-6 met het schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed zo. En erg leuk gedaan, die tekeningetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk dat je zo echt iets hebt om naar uit te kijken! Dat is al het halve geluk, of zelfs iets meer nog :-) Groetjes, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. The only way is (h)up ;)
    Fijn dat het zo goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben heel erg blij voor je! Het klinkt als een superfijne plek!
    Groetjes,
    Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou gelukkig dat je een fijn plekje hebt gevonden! X

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)