donderdag 26 januari 2012

Little peek in my house by night


niks zo leuk om tijdens het wandelen 
in het donker, even naar binnen te gluren,
daar waar het licht en gezellig is,
waar mensen zich onbespied wanen,
(je begrijpt ik ben Nogal nieuwsgierig)
daarom voor de even-naar-binnen-kijken-liefhebbers
een blik in mijn huisje..


waar het eten al klaar staat
maar P op zich laat wachten,
ik bezig ben met een haakwerkje voor mijn blog
ik ondertussen met een half oor
naar het nieuws luister
(word het nu toch nog Echt winter?)
waar het warm is
(is het in het Oosten nu echt Zoveel kouder,
of verbeeld ik me dat?)
veilig en gezellig
gewoon Thuis dus..

(het houtwerk van de deur is eigenlijk wit,
het geel is een reflectie van de Gele Wand,
waar ik overigens nog steeds Blij van word)

fijne avond
-xxx-

29 opmerkingen:

  1. Mijn oog viel dus echt meteen op de wolletjes (Freud zou een leuke dag met me kunnen hebben), ha! Gezelligheid hoor!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind mijn thuis zo supergezellig als ik van buiten uit naar binnen kijk als de lichten branden 's avonds ! ( en het is er ook gewoon gezellig natuurlijk ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Voor wat ik zo kan zien ziet het er gaaf, licht, vrolijk en leefbaar uit!! I like it!!

    Liefs,
    Hanneke maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij jou raam zou ik even wat langer blijven staan.
    Gezellig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk dat ik even mocht binnen gluren!!
    daarom laat ik ook graag avonds de hond uit :)
    lekker gluren bij de buren:) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezelligheid!
    Ik ben benieuwd wat je aan het haken bent! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er erg gezellig uit en wat is je kleed toch mooi en apart!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijn huis is dat, heerlijk plekje. Ben zelf ook druk aan het haken, een schootdekentje voor op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Verheug me erg op ons weerzien in dit bijzondere huisje. En mag ik lid worden van de lijstjes club? Ik snapte het niet helemaal direct maar vanaf nu probeer ik elke woensdag een lijstje op mijn blog te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om zo even bij je naar binnen te gluren. Het ziet er gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey, dat breimandje heeft mijn schoonmoeder ook ;-) had niet gedacht dat iemand anders hem ook (nog) zou hebben. is echt al zo oud. het mandje dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. gluren bij de buren! Heerlijk! Jij ook fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja ... met zo'n huis maak je het er natuurlijk naar dat voorbijgangers ongenegeerd naar binnen gaan kijken hè ;-)Heerlijk licht en fleurig ziet het eruit. Ik doe hier ook wel eens een rondje maar in dit dorp voeren de rieten harten en naturel getinte interieurs de boventoon, ach ieder z'n ding denk ik dan altijd maar. geniet er fijn van.

    Liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Grappig idee om het zo bij je eigen huis naar binnen te kieken. Het maakt je nog nieuwsgieriger over wat voor mensen er wonen.
    Ik houd er ook van om in het donker eens een straatje door te lopen. Maar doe dat niet zo vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een leuk licht en vrolijk huis heb je, en ja, beetje gluren is heerlijk...!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat leuk dat ik even bij jou naar binnen kan gluren, en niet eens stiekem, want het mag!
    groetjes
    Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er gezellig uit van buiten! ik woonde een tijd in een oud wijkje met veel kleine huisjes, heerlijk om daar tegen schemer doorheen te lopen en alle verschillende inrichtingen te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk, daar was een tijd geleden toch een tv programma van,'mag ik even binnen kijken'. Dat slingertje is leuk, altijd een feestje! Dankjewel Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel gezellig en warm huis. Ik ga ook altijd op Sinterklaasavond de huizen langs. Lekker naar binnen gluren en kijken naar al die blije gezichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hier zou ik inderdaad ook wel eens wat vlijtiger naar binnengluren dan bij de buren, wat een gezellig nestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat ziet eruit als een heerlijk plekje, waar ik graag meer van zou willen zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh, I just want to paint my house all white and make it so cozy like yours with spots of warm color. Thanks for the view. Love the pendant banner in the window. It is just the right proportion.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wauw echt super gezellig!! Daar kan je niet voorbij lopen zonder eens nieuwsgierig binnen te gluren ;o))
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oja, heerlijk soms even snel een blik naar binnen werpen als ik vanuit m'n werk in het donker door de straten naar huis loop. Even kijken wat voor een schilderijen mensen hebben hangen etc.
    Jullie huis is een blik meer dan waard, ziet er zo gezellig uit; mooi kleed, oude balken, gave kast en stoelen etc. Leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb precies zo'n hoekje naast de bank met mijn haakbolletjes :) Lekker is dat he? Het ziet er heel gezellig en warm uit, ik gluur graag even naar binnen..

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het ziet er knus uit en ik ben blij dat je zo'n leuke (t)huis gevonden hebt!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)